تخریب خانه بن‌لادن در پاکستان ادامه دارد
نوشته شده توسط : lsdf

محل زندگی اسامه بن‌لادن در ابیت‌آباد بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کرده بود

بر اساس گزارش‌ها، دولت پاکستان تخریب مجتمع محل زندگی اسامه بن‌لادن در ابیت‌آباد را آغاز کرده است.

اسامه بن لادن، رهبر وقت القاعده، در ماه می سال ۲۰۱۱ میلادی، توسط نیروهای نظامی آمریکا در مجتمعی در ابیت‌آباد در شمال غرب پاکستان کشته شد.

ابیت‌آباد در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان است.

بولدوزرهایی که خانه اسامه بن‌لادن را تخریب کرده‌اند، شامگاه روز شنبه، ۲۵ فوریه، به محل این مجتمع رسیدند و در طول شب مشغول کار بوده‌اند.

گزارش شده است که تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه اعمال شده است و تا صبح روز یکشنبه، ۲۶ فوریه، بیش از نیمی از این مجتمع تخریب شده است.

اسامه بن‌لادن برای بیش از پنج سال در مجتمعی در ابیت‌آباد پنهان شده بود.

خبرنگار بی‌بی‌سی در اسلام‌آباد، به نقل از ساکنان این منطقه می‌گوید که آمدوشد در منطقه بدون اعلام قبلی محدود شد و از افراد خواسته شد تا خانه‌هایشان را ترک نکنند.

این مجتمع که وسعت زیادی دارد، با دیوارهایی بلند احاطه شده است و در داخل آن ساختمان اصلی محل زندگی اسامه بن‌لادن قرار داشت.

مقامات رسمی پاکستان گفته‌اند که قبل از آغاز عملیات تخریب، این مجتمع از طرف نهادهای نظامی به مقامات غیرنظامی تحویل داده شده بود.

آنها گفته‌اند که تصمیم نهایی برای تخریب مجتمع محل زندگی اسامه بن‌لادن، اندکی بعد از حمله نظامیان آمریکا در دوم می سال ۲۰۱۱ گرفته شد، ولی با تشکیل کمیته‌ای قضایی از سوی دولت برای تحقیق درباره عملیات نظامیان آمریکایی، اجرای این تصمیم به تاخیر افتاد.

یکی از مقامات رسمی پاکستان گفت: "از آنجا که این کمیته، تقریبا تحقیقات خود را تکمیل کرده است و برای بررسی‌های بیشتر دیگر به این مجتمع نیاز ندارد، تصمیم به تخریب آن گرفته شد."

او اضافه کرد: "افرادی همچنان برای دیدن این مجتمع به ابیت‌آباد که منطقه نظامی مهمی به شمار می‌رود، می‌رفتند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد آن را تخریب کنیم."

عملیات مخفی

گفته می‌شود که اسامه بن‌لادن به همراه خانواده‌اش برای چندین سال در مجتمع ابیت‌آباد زندگی می‌کرده است.

در ماه می سال ۲۰۱۱ میلادی، نیروهای نظامی آمریکا با هلی‌کوپتر از خاک افغانستان به سمت این مجتمع حرکت کردند و عملیات مخفی آنها برای گرفتار کردن اسامه بن‌لادن آغاز شد.

آنها توانستند از دیوارهای بلندی که مجتمع محل زندگی اسامه بن‌لادن را محاصره کرده بود، عبور کنند و در مجموع ۵ نفر، از جمله اسامه بن‌لادن را هدف گلوله قرار دهند.

آنها ۴۰ دقیقه بعد، محل این مجتمع را ترک کردند و جسد اسامه بن لادن را نیز با خود بردند.





:: برچسب‌ها: آلمان , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: